Po prakticky roční pauze jsem se rozhodl oprášit jeden ze svých nápadů a přepracovat ho do lepší formy. Jde o marketingový kalendář. Nejedná se sice o nic nového, pár agentur ho připravuje rok co rok jako infografiku pro lov odkazů.
Ale je tu jedno ale… Zatímco vám infografika bude skoro k ničemu, můj marketingový kalendář je mnohem praktičtější. Můžete si ho snadno a rychle nasdílet do svého kalendáře a používat nekonečně dlouho. Držte si klobouky, začínáme.
Co je to marketingový kalendář
Ale dříve, než se do toho pustíme, pojďme si říct, co je to Marketingový kalendář. Je to přehled všech důležitých datumů, které se dají využít pro marketingové potřeby. Obsahuje významné dny, mezinárodní dny, sportovní události, svátky, prázdniny a další významné dny. Stačí marketingový kalendář pravidelně procházet a přemýšlet, jak daný významný den, svátek a další využít ve vašem e-shopu.
Například máte-li na starost marketing prodejců polštářů a matrací, byla by škoda nechat si ujít den jako je např. Světový den spánku (3. května 2021). V tento den se řada médií zmíní o tomto světovém dni a celkově budou zmiňovat toto téma. To zvedne povědomí lidí o problematice spánku a zvýší pravděpodobnost, že ho budou nějak aktivně řešit. A byla by škoda, kdyby jedinou zmínku o daném tématu našli u vaší konkurence.
Případně prodejce knih a časopisů by si neměl nechat ujít datum 2. dubna. To je Mezinárodní den dětské knihy a možností, jak vytěžit toto téma je nespočet. Například to lze využít pro:
- článek na blogu
- příspěvek na Facebooku
- fotku na Instagram
- video na Youtube
- propagace přes PPC kampaně
- přípravu speciální stránky na webu
- propagaci v kamenných prodejnách
- PR článek
- spolupráci s influencerem
- event pro cílovou skupinu lidí
Čím více připravených věcí, tím lépe. Zvyšujete tím zásah a účinnost celé kampaně.
Dobrá rada nad zlato
Doporučuji si vložit do vašeho pracovního kalendáře pravidelnou upomínku. Například na druhé pondělí v měsíci a daný den projít celý následující měsíc v marketingovém kalendáři a vybrat si nějaké vhodnou událost.
Sice to vypadá krapet předčasné, ale z mé zkušenosti vím, že nějakou dobu trvá připravit celou kampaň. Nechat vyrobit bannery, připravit texty, nechat napsat příspěvek na blog, domluvit jednotlivé kanály na propagaci a případně dopravit letáky do prodejen. Proto doporučuji začít s přípravou měsíc dopředu, abyste to pak nehonili na poslední chvilku.
Jak marketingový kalendář vypadá se můžete kouknout níže:
Jak přidat Marketingový kalendář do svého kalendáře
Propojit Marketingový kalendář se svým vlastním Google kalendářem je snadné. Jde to na tři kliknutí.
1. Na svém Google kalendáři kliknete na + vedle Jiné kalendáře.
2. Následně klikněte Pomoci adresy URL.
3. A do následujícího pole vložte následující odkaz.
https://calendar.google.com/calendar/ical/np2sqrc88g6tc9qbkrvfle65q0%40group.calendar.google.com/public/basic.ics
Máte nápad na vylepšení?
Mojí snahou bylo zahrnout do Marketingového kalendáře všechny možné dny a události, které by mohli lidi zajímat. Ale mohlo mně něco uniknout. Proto pokud máte tip na nějakou událost či vylepšení, napište mi na e-mail jsem (at) vojtechaudy.cz .
Tak ať vám slouží. 😉
Jsem Vojtěch Audy – seniorní PPC specialista a webový analytik. 8 let pomáhám firmám vydělat peníze a vyhodnocovat investice do marketingu. Zaměřuji se též marketingovou automatizaci přes No-code. Potřebujete někoho na PPC kampaně nebo nastavení Google Analytics 4? Napište mi.
Napsat komentář