• Novinka v Looker Studio: vizualizujte data s trychtýřovým grafem

    Google tento týden potěšil všechny webové analytiky jednou příjemnou novinkou. Do Looker Studia přidal nativní podporu pro trychtýřový graf, v angličtině známý jako Funnel chart. Co je to trychtýřový graf? Trychtýřový graf je typ vizualizace, který znázorňuje pohyb uživatelů nebo objektů skrze různé fáze zvoleného procesu, například jednotlivé kroky nákupního košíku nebo procházení webem. Charakteristickým […]

    Číst dále

  • Jak nasdílet přístup do Google Tag Manageru

    Google Tag Manager (GTM) je bezplatný nástroj od Google, který umožňuje uživatelům spravovat a nasazovat marketingové a analytické tagy na jejich webové stránky bez potřeby oslovovat programátora. A proto se stal jedním ze stavebních kamenů webové analytiky. A my si v tomto návodu projdeme, jak propojit váš účet GTM s mým, abych ho mohl spravovat. […]

    Číst dále

  • Jak nasdílet přístup do Skliku

    Seznam Sklik je reklamní systém provozovaný společností Seznam.cz, který umožňuje inzerentům zobrazovat placené reklamy ve vyhledávání a na dalších webech v síti Seznam. Je zaměřený hlavně na český trh a nabízí možnosti pro cílení reklam na základě klíčových slov, demografických údajů a geolokace. A my si společně projdeme návod, jak nasdílet přístup do vašeho Sklikového […]

    Číst dále

  • Jak na audit XML feedu aneb optimalizace klientových dat

    Bylo by krásné, kdyby všechno okolo nás bylo dokonalé. Bohužel realita bývá odlišná. Stejně jako XML feedy z e-shopů klientů. Většinou jde o výsledek práce řady pracovníků a brigádníků a kvalita dat a feedů bývá často velmi různorodá. Proto by mělo být součástí práce PPC specialisty provedení auditu feedu před tím, než ho nahraje do Merchant centra […]

    Číst dále

  • Jak se snadno naučit XML specifikaci feedu [Anki balíček zdarma]

    Dneska vám přináším další užitečnou maličkost hlavně pro začínající PPC specialisty. Je to balíček karet do aplikace Anki prostřednictvím kterého se můžete snadno a rychle naučit specifikaci pro feedy do Google Merchant. Je mi jasné, že se určitě ozvou hlasy, že je zbytečné se to učit, když se to dá najít ve specifikaci. Ale přesto si myslím, […]

    Číst dále

  • Marketingový kalendář (nejen) pro rok 2025

    Po prakticky roční pauze jsem se rozhodl oprášit jeden ze svých nápadů a přepracovat ho do lepší formy. Jde o marketingový kalendář. Nejedná se sice o nic nového, pár agentur ho připravuje rok co rok jako infografiku pro lov odkazů. Ale je tu jedno ale… Zatímco vám infografika bude skoro k ničemu, můj marketingový kalendář je […]

    Číst dále

  • Jak na onboarding nováčka + checklist k použití zdarma

    Plynule navážu na svůj předchozí příspěvek na Checklist znalostí PPC specialisty. Během své praxe PPC specialisty jsem si všiml, že řada agentur nemá vůbec připravený a nastavený proces onboarding nového člověka do firmy. Často se tak děje neřízeně a chaoticky. Prakticky řada HR pracovníků nechává všechno na tom novém člověku, aby si všechno zjistil a postaral […]

    Číst dále

  • Checklist znalostí PPC specialisty

    Za svůj dosavadní profesní život jsem absolvoval řadu pohovorů a odnesl jsem si z nich jeden pocit. Mnoho firem testuje tzv. firemní kompatibilitu, to jest, jestli daný člověk je schopen zapadnout do kolektivu firmy, ale už jenom hrstka se ptá, co daný PPC specialista umí. Často má HR pár klíčových termínů, na které se zeptá […]

    Číst dále

  • Automatizace práce (nejen) pro PPC specialisty

    Jednou z vlastnosti dobrého PPC specialisty je snaha se neustále zlepšovat, lidově řečeno „neusnout na vavřínech“. Neustále na sobě makat, vzdělávat se, chodit na odborné konference a zvyšovat svoji efektivitu. Jenom tak dokáže efektivně pomáhat svým klientům k lepším výsledkům. A takovou pomocnou rukou pro efektivnější práci je Autohotkey. Je to program stvořený pro osobní […]

    Číst dále

  • Google přejmenovává Google Adwords na Google Ads

    To, že člověk v online marketingu nemá nic jistého jsme se mohli přesvědčit dneska ráno. Google se rozhodl po 18 letech přejmenovat část svého portfolia a tak PPC specialisté si můžou zvykat na nové názvy. DoubleClick advertiser se spojuje s Google Analytics 360 v Google Marketing Platform, DoubleClick for Publishers a DoubleClick Ad Exchange se spojují a vzniká Google Ad Manager a co hlavně, Google Adwords se přejmenovává na Google Ads. Pokračuj ve čtení článku Google přejmenovává Google…

    Číst dále