To, že dneska nemá člověk nic jistého určitě nemusím nijak rozvádět. Třeba dneska ráno se o tom mohli přesvědčit všichni specialisté na výkonnostní marketing. Google se rozhodl po 18 letech přejmenovat část svého portfolia a všichni PPC specialisté si musí zvykat na nové názvy. DoubleClick advertiser se spojuje s Google Analytics 360 v Google Marketing Platform, DoubleClick for Publishers a DoubleClick Ad Exchange se spojují a vzniká Google Ad Manager a co hlavně, Google Adwords se nově jmenuje jako Google Ads.
Důvodem těchto změn je, že Google AdWords už dávno není jenom o klíčových slovech jak to zmiňuje starý název. Běžný PPC specialista má v nabídce řadu možností cílení jako jsou publika, témata, umístění, demografii a další. K tomu ještě nedávno Google rozšířil cílení na publika o životní události. Proto název – Ad Words – už dobře neodráží aktuální vývoj produktu.
Je to další z řady změn, co Google přináší pro jeho uživatele. Největší změnou bylo kompletně předělané rozhraní pro PPC specialisty, příchod chytrých kampaní či změny v jednotlivých cíleních.
Prostě člověk nesmí usnout na vavřínech a neustále se vzdělávat a sledovat novinky.
Jsem online marketér na volné noze. Mojí specializací jsou výkonnostní PPC kampaně v Google Ads a Skliku. Kromě toho zvládnu nastavení a čtení dat z Google Analytics, nastavení Google Tag Manageru a další věci. A rád si s vámi popovídám o případné spolupráci. Napište mi!